Ubywający płyn chłodniczy-info str.3

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Dusia
    Rider
    • 2004
    • 336

    Ubywający płyn chłodniczy-info str.3

    A gdzie robiłeś diagnozę i czy na pewno N75 był uszkodzony. A może to jednak turbo???
  • Tymon
    RS
    • 2004
    • 2970

    #2
    Ubywający płyn chłodniczy-info str.3

    Witam miło i serdecznie.

    Panowie mam mały problem, albowiem od jakiegoś czasu namiętnie ubywa mi płyn chłodniczy, co chwile dolewki itp... Dziś jak przegoniłem swoją czeszkę :twisted: na A4 Kraków Katowice, płyn znikł.... Miałem płyn, więc dolałem, przejechałem 20km do mechanika i znów się stracił....
    Szukałem już po wielu forach, swoje tam już wyczytałem, ale może ktoś z was miał podobną sytuację i może opisać swoją przygodę.
    Ja na tą chwilę mam nie za ciekawą wizję.... Mianowicie mój dobry mechanik boi się że głowice szlag trafił :evil: (niby wszystko sprawdzone) jest to możliwe w VWPancernVagen :?:


    Bardzo proszę o opisy itp.

    Gorąco pozdrawiam i wesołych świąt :szeroki_usmiech
    Tymon
    Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
    Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
    BMW serii 3... Radość z jazdy.

    Komentarz

    • Pablo28
      Drive
      • 2005
      • 63

      #3
      Witam,
      Ano i ja mam coś takiego w swojej szkodniczce... Ubytek to około litra na 500mil, czyli jeszcze nie tak dramatycznie dużo, ale jednak. Po naradach z mechanikami wychodzi, ze uszczelka od głowicą sie przepaliła, czyli czas na szybką wymianę uszczelki na nową. Sprawdziłem olej, nie ma tam płynu, olej jest czysty, nie ma śladów majonezu ani pod korkiem, ani na bagnecie, ani mikroskopijnych kropeleczek wody... Czyli chyba zasysa powoli do komory spalania... (nie bardzo znam się akurat na tyym, bo nie miałem jeszcze nigdy przygód z uszczelkami pod głowicą). A więc będzie bardzo niebawem okazja do zmiany paska rozrządu. Acha, proponowali mi analizę płynu chłodniczego w trakcie pracy silnika pod kątem obecności spalin, ale zrezygnowałem, bo dla mnie sprawa jest w zasadzie jasna. Acha, wycieków kompletnie brak....

      Pozdrawiam i wesołości świątecznej serdecznie życzę

      Pablo28
      Octavia 1.9TDI combi 2001 black (tuned by Skoda)
      Impreza WRX 2003 rally blue (tuned by Motherfucker's Tuning Team)

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Tymon, A jak kopci, tak jak zawsze czy zmienila sie barwa i zapach spalin, bo gdyby plyn lecial przez uszczelke to bedzie roznica.

        Najlepiej wysusz auto w garazu zobacz czy juz wtedy gdzies nie kapie, a jak bedzie sucho to po przejezdzce szukaj na laczeniach z chlodnica wlacznie. Nagrzewnicy tez latwo nie wyeliminujesz, bo jej nie widac. A A na czapke w gore to jeszcze przyjdzie czas.
        Glowice, to namietnie padaly w 1.6TD :idea:
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • Purchawa
          Admin
          S_OCP Member
          • 2004
          • 8007

          #5
          Zamieszczone przez Pablo28
          Acha, proponowali mi analizę płynu chłodniczego w trakcie pracy silnika pod kątem obecności spalin, ale zrezygnowałem, bo dla mnie sprawa jest w zasadzie jasna.
          W ASO Ci to zaproponowali ? Jak tak, to sie nie dziwie czemu w Angli Skoda tak wysoko w rankingach stoi. :twisted:
          "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
          Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

          STOP ECO-TERRORISM!

          Komentarz

          • Rendi
            Drive
            • 2024
            • 65
            • Octavia II (1Z3)
            • CDAA 1.8 TSI 160 KM

            #6
            Zamieszczone przez Pablo28
            Sprawdziłem olej, nie ma tam płynu, olej jest czysty, nie ma śladów majonezu ani pod korkiem, ani na bagnecie, ani mikroskopijnych kropeleczek wody... Czyli chyba zasysa powoli do komory spalania...
            czyli taka biała maź pod korkiem to jest wynik mieszania sie oleju z płynem chłodniczym ?
            Byłe...:
            Skoda S100L, rok produkcji: 1974
            Skoda 120L, rok produkcji: 1988
            Skoda Felicia, rok produkcji: 1995
            Skoda Fabia I, rok produkcji: 2000
            Skoda Octavia 1U, rok produkcji: 2005

            Jest
            Octavia 2, rok produkcji 2010

            Komentarz

            • Piotrus
              Rider
              • 2004
              • 524

              #7
              Po I zobacz czy korek trzyma ciśnienie - po odkręceniu powinien być słyszalny syk.
              Po II obejrzyj wszystkie połączenia układu chłodzenia czy nie ma śladów wycieku
              Po III zajrzyj pod osłonę paska rorządu czy przypadkiem nie poleciało uszczelnienie na pompie wody.

              Jeszcze nie słyszałem o przepalonej uszczelce pod głowicą przy przebiegu do 200kkm :wink:

              [ Dodano: Pią 23 Gru, 05 22:45 ]
              Zamieszczone przez Rendi

              czyli taka biała maź pod korkiem to jest wynik mieszania sie oleju z płynem chłodniczym ?
              Nie zawsze - jak ktoś jeździ na krótkich dystansach i nie zdąży zagrzać porządnie silnika to też to się często pojawia.
              Piotruś
              AGR(RIP) + ALH

              Komentarz

              • howard7
                L&K
                S_OCP Member
                • 2005
                • 1120

                #8
                Tymon, jak chcesz miec pewnosc ze to nie uszczelka to: załoz na zbiorniczek wyrownawczy od chlodnicy prezerwatywe, i zobacz czy nie napompuje sie "sama" :idea: jak nie to uszkodzenia szukaj gdzie indziej natomiast jak sie napompuje to niestety czapka w gore (przedmuchy zawsze ida w dwie strony i to jest calkiem niezły test) k
                SZŁEM BOKIEM BO NIE SZŁO INACZEJ IŚC
                Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców

                Komentarz

                • Ziomal
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 5841
                  • Octavia I (1U2)
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  Glowice, to namietnie padaly w 1.6TD
                  eee mój golf II z 1.6 TD podchodzi pod 400.000 km i nic nic , ani nie bierze oleju ani nie kopci , tylko ogrzewanie padł to nagrzewnice wymieniłem
                  Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                  Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                  Jest O1 1.6 BFQ

                  Komentarz

                  • Emil
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 1092

                    #10
                    Ja bym stawial na diagnoze kolegi Piotrusia -pompa wody
                    BMW E46 320d by MT 184PS@406Nm
                    CR-V 2,2 i-ctdi
                    Perfectservice by Dobrygrześwawa

                    Komentarz

                    • Tymon
                      RS
                      • 2004
                      • 2970

                      #11
                      Zamieszczone przez Piotrus
                      Po I zobacz czy korek trzyma ciśnienie - po odkręceniu powinien być słyszalny syk.
                      Po II obejrzyj wszystkie połączenia układu chłodzenia czy nie ma śladów wycieku
                      Po III zajrzyj pod osłonę paska rozrządu czy przypadkiem nie poleciało uszczelnienie na pompie wody.
                      jak ktoś jeździ na krótkich dystansach i nie zdąży zagrzać porządnie silnika to też to się często pojawia.
                      I-trzyma ciśnienie wiesz, gdy odkręcałem i dolewałem wody to był syk, no i węże też są twarde jak by miały ciśnienie.
                      II- z tym miałem mały problem gdyż musiałem być w pracy, ale autko stało w warsztacie kilka godzin i pracowało na luzie, nie zaobserwowano żadnych wycieków.
                      III-pompa wody sprawdzona, jest ok.

                      Co do krótkich dystansów.... to ostatnio jak dolewałem zakupiony płyn w ASO to jeździłem lokalnie i spokojnie, natomiast wczoraj troszkę ją pogoniłem jadąc na kopalnie i stało się to co opisałem.
                      Zamieszczone przez howard7
                      Tymon, jak chcesz mięć pewność ze to nie uszczelka to: załóż na zbiorniczek wyrównawczy od chodnicy prezerwatywę, i zobacz czy nie napompuje się "sama” jak nie to uszkodzenia szukaj gdzie indziej natomiast jak się napompuje to niestety czapka w gore (przedmuchy zawsze idą w dwie strony i to jest całkiem niezły test)
                      Możesz jaśniej :szeroki_usmiech wiesz święta idą :wink:
                      Jeśli dobrze rozumiem, jak się napompuje to, co? Szlag trafił głowice?

                      Zamieszczone przez Maicroft
                      Tymon, A jak kopci, tak jak zawsze czy zmienila sie barwa i zapach spalin, bo gdyby plyn lecial przez uszczelke to bedzie roznica.
                      No kopci normalnie, czyli prawie nic.
                      Co do spalin to nie wiem, ale chyba tak samo.

                      Słuchajcie, czeszke mam naprawdę u człowieka, który nie należy do tych, co naciągają, ale każdy jest człowiekiem i może wystawić złą diagnozę. (Dlatego moje pytania)
                      Prace mam taką żę nie mogę sobie pozwolić na kilka dni bez aczeszki... Oczekują braci "Pe" na kopalniach :lol:

                      Pozdrawiam
                      Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                      Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                      BMW serii 3... Radość z jazdy.

                      Komentarz

                      • Martinez
                        L&K
                        • 2004
                        • 1366
                        • Audi

                        #12
                        A tak wogóle to orientuje sie ktoś jaki może być koszt wymiany uszczelki pod głowicą? Z tego co słszałem to tanie nie jest.
                        Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
                        teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
                        czarna AR 156 1.8 T.Spark

                        Komentarz

                        • howard7
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 1120

                          #13
                          Możesz jaśniej wiesz święta idą
                          Jeśli dobrze rozumiem, jak się napompuje to, co? Szlag trafił głowice
                          niestety tak albo glowiczka albo uszczeleczka poszly "na spacer"
                          SZŁEM BOKIEM BO NIE SZŁO INACZEJ IŚC
                          Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców

                          Komentarz

                          • Purchawa
                            Admin
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 8007

                            #14
                            Zamieszczone przez Martinez
                            A tak wogóle to orientuje sie ktoś jaki może być koszt wymiany uszczelki pod głowicą? Z tego co słszałem to tanie nie jest.
                            Uszczelka i szpilki to jakies 300-400zl.
                            "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                            Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                            STOP ECO-TERRORISM!

                            Komentarz

                            • Tymon
                              RS
                              • 2004
                              • 2970

                              #15
                              Zamieszczone przez howard7
                              Możesz jaśniej wiesz święta idą
                              Jeśli dobrze rozumiem, jak się napompuje to, co? Szlag trafił głowice
                              niestety tak albo glowiczka albo uszczeleczka poszly "na spacer"
                              howard7 dzięki za info.
                              Sprawdze i dam znać, najwcześniej po świętach.
                              Pozdrawiam
                              Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                              Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                              BMW serii 3... Radość z jazdy.

                              Komentarz

                              • Samiec
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 4287
                                • Octavia I (1U2)
                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez Tymon
                                Po II obejrzyj wszystkie połączenia układu chłodzenia czy nie ma śladów wycieku
                                To ze pracujac na luzie nie cieklo ,nie znaczy ze nie cieknie :roll: U mnie w audi po dobrym rozgrzaniu zaczynalo cieknac dopiero jak nie bylo obiegu plynu ,czyli po zgaszeniu auta :? W ASO maja specjalna lampe i jak jest gdzies wyciek to ten orginalny plyn chlodniczy zostawia plamy(podwplywem tej lampy je widac,bodajzre swieca) zeby bylo latwo zlokalizowac wyciek :wink:
                                TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                Komentarz

                                • Tymon
                                  RS
                                  • 2004
                                  • 2970

                                  #17
                                  Samiec a nie wiesz czy ma to każde ASO?
                                  Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                                  Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                                  BMW serii 3... Radość z jazdy.

                                  Komentarz

                                  • Purchawa
                                    Admin
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 8007

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Tymon
                                    Samiec a nie wiesz czy ma to każde ASO?
                                    To IMO zwykla lampa UV i pod wplywem promieni plyn "swieci".
                                    Czasem chyba tez dolewaja cos co reaguje na UV.
                                    "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                    Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                    STOP ECO-TERRORISM!

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      #19
                                      A to na pewno na plyn z chlodnicy ma reagowac, a nie na wycieki z ukladu klimatyzacji. Wydawalo mi sie, ze do tego wlasnie uzywali promieni UV
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • Tymon
                                        RS
                                        • 2004
                                        • 2970

                                        #20
                                        Maicroft ma racje.
                                        Właśnie się dowiedziałem że to do układu z klimy.

                                        Pozdrawiam
                                        Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                                        Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                                        BMW serii 3... Radość z jazdy.

                                        Komentarz

                                        • Luca
                                          Rider
                                          • 2004
                                          • 524

                                          #21
                                          ups, prosimy o dalsze info w tej sprawie, w chwili obecnej jak mi wiadomo autko jest na etapie diagnozy, więc czekamy cierpliwie. Ciężko mi uwierzyć by była to głowica, ale cóż mozliwe,( moż ebyło jej za ciepło braciszku czasami :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: )
                                          Tak czy siak zrobione musi być by następny STAGE II i III miał miejsce :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
                                          Bądźmy dobrej mysli Brat
                                          "Życie jest bezwzględne, nie lituje się nad nikim"
                                          Pokój jego duszy - Kris 27-09-2003
                                          Pionek znów gra.......

                                          Rodzinne Combiaczki AHF i BKD by ALI oraz E 30
                                          www.dynosoft.pl

                                          Komentarz

                                          • Tymon
                                            RS
                                            • 2004
                                            • 2970

                                            #22
                                            No i odebrałem niesforną Czeszke...
                                            Magia, autko było sprawdzane w każdym calu.
                                            O dziwo nic nie cieknie, bangla i w ogóle...
                                            Dziś przegoniliśmy ją do Bielska Białej, non stop pełen gwizdek i nic....nic nie ubywa płynu.
                                            Wymieniłem się z Luckiem i będziemy obserwować.
                                            Luca jutro wyrywa w trasę to ją przegoni, dzięki za rady itepe..

                                            Pozdrawiam
                                            Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                                            Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                                            BMW serii 3... Radość z jazdy.

                                            Komentarz

                                            • Samiec
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2004
                                              • 4287
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Tymon
                                              Właśnie się dowiedziałem że to do układu z klimy.
                                              A mi gadali ze do wyciekow z plynu chlodniczego :roll: Ubylo mi troche plynu ze zbiorniczka i podjechalem na sprawdzenie. Jak mechanik sprawdzal to tak gadal :? moze maja 2 rodzaje lamp? :roll: ale moze uzywaja te same ,bo jak plyn wyschnie to zostaje bialy nalot i moze wlasnie pod UV go dobrze widac? :roll:
                                              TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                              SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                              SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                              Komentarz

                                              • Tymon
                                                RS
                                                • 2004
                                                • 2970

                                                #24
                                                Wtedy trzeba dolać taki "barwnik" do płynu chłodniczego, bez tego nici.
                                                Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                                                Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                                                BMW serii 3... Radość z jazdy.

                                                Komentarz

                                                • Samiec
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2004
                                                  • 4287
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Tymon
                                                  Wtedy trzeba dolać taki "barwnik" do płynu chłodniczego, bez tego nici.
                                                  No to jezeli tak ,to jak zwykle mechanicy nasciemiali z technologia skody :?
                                                  A moze ten plyn G12 (czy jak on sie zwie ) ma ten juz barwnik w sobie ? :roll:
                                                  TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...